В 2022-2023 навчальному році організація освітнього процесу в закладі здійснювалась відповідно статті 10 розділу ІІІ Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України "Про освіту", Указів Президента України від 30 вересня 2019 року №722 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», від 03 грудня 2019 року № 875 «Про підвищення ефективності заходів у сфері прав осіб з інвалідністю», розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану», яким на період тривалості воєнного стану призупиняється дія положення частини третьої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту», статті 2 Указу Президента України № 143 від 16 березня 2022 року «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», наказу Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 №289 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти”, листів Міністерства освіти і Науки України від 16.03.2022 №1/3472-22, від 30.06.2022 № 1/7322-22 «Про організацію 2022/2023 навчального року», від 19.08.2022 року №1/9530-22 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році», листа Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області від 31.08.2022 № 01-33/3690, наказу відділу освіти, культури, молоді і спорту виконавчого комітету Кам’янської міської ради від 30.08.2022 «Про організований початок 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти», на виконання освітньої програми закладу освіти, рішення педагогічної ради від 01.09.2022 № 10.

Підготовка до організації освітнього процесу в закладі була здійснена з урахуванням протиепідемічних та профілактичних заходів, зокрема: завершені ремонтні роботи, здійснено прибирання усіх навчальних приміщень та прилеглої території закладу (дезінфекція поверхонь, перевірено вікна щодо забезпечення наскрізного та кутового провітрювання). В навчальних кабінетах прибрано зайві меблі, м’які іграшки, килими, виокремлено приміщення для тимчасового перебування учасників освітнього процесу у разі виявлення в них симптомів гострого респіраторного захворювання та/або підвищеної температури. Передбачено місця для дезінфекції рук, контейнери для використаних засобів індивідуального захисту. Розроблено графіки входу до приміщення школи через відкриття додаткових входів, нанесено розмітку на підлогу для організації двостороннього руху коридорами. Закріплено навчальні кабінети за класами для мінімізації пересування у приміщенні. Рішенням педагогічної ради затверджено Регламент підготовки та організації освітнього процесу в умовах карантину. З усіма учасниками освітнього процесу проведено інструктажі про дотримання обмежень задля запобігання поширенню covid-19. Своєчасно сплановано та організовано освітній процес з використанням навчальних осередків на свіжому повітрі. Усі працівники закладу забезпечені одноразовими та багаторазовими масками, педагогічні працівники отримали захисні щитки та ознайомлені з алгоритмами дій відповідно до рівня епідемічної небезпеки.

Відповідно рішення педагогічної ради від 01.09.2022 № 10, листа Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області від 31.08.2022 № 01-33/3690 освітній процес у 2022-2023 навчальному році організовано у змішаній формі за гнучким графіком, чергуючи очне відвідування учнями закладу з використанням технологій дистанційного навчання. Для створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу використовувались укриття на 200 осіб: нежиле підвальне приміщення Християнської церкви «Світло Євангелії» на 100 осіб, що використовується на підставі Договору позички нежилого приміщення № 124 від 18 липня 2022 року, та підвальне приміщення Кам’янського еколого-економічного ліцею Кам’янської міської ради Черкаської області на 100 осіб, що використовується на підставі Угоди про надання в користування укриття для учнів закладів освіти від 31.08.2022 року. Кількість учасників очного навчання не перевищувала кількості місць у сховищах.

Класні керівники провели роз’яснювальну роботу та зібрали письмові згоди батьків, їх ознайомлення з умовами перебування дітей у сховищах, можливими ризиками під час повітряної тривоги. Учні мали підготовлені тривожні рюкзаки, ознайомлені з правилами поведінки в укриттях та діями при сигналах повітряної тривоги.

Відповідно до реалій воєнного часу більше 30 учнів закладу перебували за кордонами держави. Частина з них навчається дистанційно в нашому закладі, інша частина отримує освітні послуги в країнах перебування. За бажанням батьків учнів організовано навчання за формою, що максимально відповідає потребам їхнього захисту – індивідуальна: сімейна (домашня) та екстернатна форми здобуття освіти. В 2022-2023 навчальному році у нашому закладі 5 учнів навчались на педагогічному патронажі, 2 на сімейній формі, 5 – на екстернатній.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 р. № 684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів» із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ №806 від 19.09.2018, № 681 від 17.07.2019 на початку навчального року педагогічними працівниками школи була проведена робота з обліку дітей шкільного віку. В результаті виявлено, що в мікрорайоні проживає 487 дітей від 6 до 18 років, всього охоплено навчанням 486 дітей, крім того навчаються 5 дітей 5-річного віку. Здобувають повну загальну середню освіту учнів: в нашій школі – 357 учнів, в Кам’янському ліцеї №1 – 73, у Кам’янському еколого-економічному ліцеї – 26, у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації – 9, у ПТНЗ – 15. На обліку перебуває 40 дітей 5-річного віку, які виховуються в дошкільних навчальних закладах міста.

В мікрорайоні школи проживає 10 дітей з особливими освітніми потребами, серед них 1 не підлягає навчанню. У Михайлівській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті без здобуття повної загальної середньої навчаються 6 дітей. На індивідуальній формі навчання (педагогічний патронаж) в нашій школі перебуває 4 дітей.

На 05 вересня 2022 в нашій школі навчалось 566 учнів:

362 з нашого мікрорайону, з них 5 п’ятирічного віку,

204 – з мікрорайонів інших шкіл: Кам’янського ліцею №1 – 188, Косарського ліцею – 2, Баландинської гімназій – 5 та 9 дітей з числа внутрішньо переміщених осіб.

В школі функціонує 23 класи з середньою наповнюваністю 25 учнів, у 8 класах навчалось більше 27 учнів. Під педагогічним супроводом соціально-психологічної служби школи перебувають 11 дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, 11 дітей з інвалідністю, 9 дітей з багатодітних сімей, 4 постраждалих від аварії на ЧАЕС.

В закладі проводиться поглиблене та профільне навчання окремих предметів: 173 учні 5-11 класів вивчали поглиблено англійську мову, 43 учнів – математику, 23 – українську мову і літературу.

Розклад уроків закладу створений своєчасно, погоджений з Черкаським районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області та профкомом школи, розклад факультативних, індивідуальних та гурткових занять складений з урахуванням тижневого навантаження учнів школи, для уникнення їх перенавантаження.

Школа повністю укомплектована педагогічними працівниками, відсутні вакантні посади. Освітній процес забезпечує 47 вчителів, з них :

12– мають педагогічне звання «учитель-методист»;

13– педагогічне звання «старший учитель»;

38- мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;

6 – мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;

1 – мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»;

1 – нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти України».

Із 2016 року педагогічний колектив школи бере участь у Всеукраїнському експерименті «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно-орієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в загальноосвітньому навчальному закладі».

В закладі діють професійні спільноти учителів-предметників школи: вчителів мовно-літературної, громадянсько-історичної освітніх галузей (керівник Романенко О. А.), математичної та інформаційної освітніх галузей (керівник Магльована Т. М.), природничої, соціальної та здоров’язбережувальної освітніх галузь (керівник Омельченко І. О.), вчителів початкових класів (керівник Гарнага-Гудкова Н. П.), мовно-літературної освітньої галузі іноземних мов (керівник Гончарова С. Г.), освітньої галузі фізичної культури, мистецької та технологічної освітніх галузей (керівник Пугачов М. В.), професійної спільноти класних керівників (керівник Бандура Л. В.).

Через матеріальні складнощі з фінансуванням єдиний рік в багаторічній історії школи не працювала група продовженого дня для учнів початкових класів.

В 2022-2023 навчальному році освітній заклад розпочав впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». В школі працюють два класи, згідно наказу від 10.06.2022 № 38 «Про зарахування учнів до 5 класів». Наповнюваність класів на початок навчального року становить в 5-А – 33 учні, в 5-Б – 31. Організація освітньої діяльності в 5-х класах, здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р, Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898.

Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом вимог до обов’язкових результатів навчання учнів є освітня програма закладу загальної середньої освіти. Освітня програма була схвалена педагогічною радою від 01.09.2022 №10, затверджена наказом від 01.09.2022 року № 145 «Про затвердження Освітньої програми». Освітня програма закладу освіти, розроблена на основі Типової освітньої програми, відповідає структурі типової освітньої програми та визначеним нею вимогам до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою закладу освіти; визначає загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, його розподіл між освітніми галузями за роками. В навчальному плані 5 класів використана кількість годин для розширення вивчення іноземної мови – англійської та введено вивчення другої іноземної мови, німецької у 5-Б класі для реалізації стратегії школи на забезпечення якісного вивчення іноземних мов, англійської мови – поглиблено.

В рамках реалізації Програми дослідницько-експериментальної роботи «Впровадження особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в середній загальноосвітній школі» заплановані факультативні курси етико-психологічного спрямування «Скринька чеснот» у 5-А класі. Метою факультативного курсу «Казка як епічний твір» для 5-А класу є формування загальнокультурної та комунікативної компетентностей.

Відповідно до навчального плану в освітній програмі зазначений перелік модельних навчальних програм, що використовуються в освітньому процесі, затверджених педагогічною радою, що містять опис результатів навчання учнів з навчальних предметів в обсязі не меншому ніж встановлено відповідними модельними навчальними програмами. Відповідні модельні навчальні програми спрямовані на реалізацію вимог Державного стандарту базової середньої освіти: особливості та потреби учнів певного закладу в досягнені обов’язкових результатів навчання, потенціал педагогічного колективу, ресурсне забезпечення закладу освіти, навчально-методичний супровід конкретних модельних програм, наявність внутрішньогалузевих та міжгалузевих зв’язків між програмами різних предметів та курсів для реалізації ключових компетентностей, варіативність програм для підтримки курсів у діапазоні від мінімальної до максимальної кількості годин.

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснювалось учителями у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя. Автономія вчителя забезпечена академічною свободою, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.

Під час розроблення календарно-тематичного та системи поурочного планування вчителі самостійно вибудовували послідовність формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність розгортання змісту в навчальній програмі.

Освітній процес в цьому навчальному році організовувався в безпечному освітньому середовищі за рахунок чергування очного та дистанційного навчання з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх освітніх потреб. Для учнів 5 класів надавалась перевага в очному навчанні. Наповнюваність класів сприяє поділу на групи при вивченні англійської та німецької мов, інформатики, трудового навчання.

Рішенням педради № 10 від 01.09.2022 року закріплено оцінювання учнів 5 класів у першій чверті за рівнями. Замість балів, учні отримують оцінки П – початкового, С – середнього, Д – достатнього і В – високого рівня. Хоча в класних журналах переважають оцінки високого та достатнього рівня знань.

Система оцінювання має на меті допомогти вчителеві конкретизувати навчальні досягнення учнів і надати необхідні інструменти для впровадження об’єктивного й справедливого оцінювання результатів навчання.

Поточне формувальне оцінювання педагогічними працівниками здійснювалось системно в процесі навчання. Підсумковому оцінюванню підлягають результати навчання з навчальних предметів обов’язкового освітнього компонента типового навчального плану.

Семестрове оцінювання здійснювалось з урахуванням різних видів навчальної діяльності, які мали місце протягом семестру, та динаміки особистих навчальних досягнень учня/учениці. Річне оцінювання здійснювалось на основі семестрових. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри.

Оцінка результатів навчання учнів є конфіденційною інформацією, яку повідомляли лише учневі чи учениці, їх батькам (іншим законним представникам).

Оцінювання учнів зорієнтоване на визначені Державним стандартом базової середньої освіти ключові компетентності та наскрізні вміння й передбачені навчальною програмою очікувані результати навчання для відповідного періоду освітнього процесу.

Оццінювання навчальних досягнень здійснювалось в паперових класних журналах, паралельно педагогічні працівники провели випробування використання електронних журналів на сайті «Нові знання», який прикріплений до курсу «ШКОЛА». Позитивними рисами використання даного сайту є легке перенесення даних учнів конкретних класів, забезпечення взаємозв’язку з батьками. Недолік – швидкість дії сайту під час активного використання багатьма користувачами.

Розбивка класних журналів була проведена заступниками директора з навчально-виховної роботи разом з класними керівниками. Всі класні керівники своєчасно оформили класні журнали, журнали факультативних та індивідуальних занять. Під час навчання з використаннями технологій дистанційного навчання на освітній платформі Google Classroome учителі фіксували проведені уроки, розміщували матеріали для самостійного опрацювання, перевірки знань учнів, задавали домашні завдання, проводили оцінювання зданих робіт. Учні та батьки мали можливість спостерігати прогрес у навчанні, результати виконання завдань, отримувати коментарі до їх виконання, безпосередньо спілкуватись з учителями з різних питань.

В школі складено графік чергування вчителів та учнів.

Організація освітнього процесу здійснюється за робочим навчальним планом шкільної Освітньої програми. Організація освітнього процесу в початкових класах спрямована на реалізацію завдань пізнання навколишнього світу, його закономірностей, національного виховання, розвитку комунікативних умінь, навичок мовленнєвої діяльності, мислення, інтелекту. Значну увагу приділяють вчителі в своїй роботі розвитку творчих здібностей, практичному спрямуванню навчальної діяльності учнів.

Для виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей в школі створено систему психолого-педагогічної підтримки. Організовано роботу наукового товариства «Ерудит». До його складу входить шкільний осередок МАН, який діє у секціях: фольклористика, українська мова, українська література, англійська мова, філософія, теологія, релігієзнавство та історія релігії, археологія, екологічно безпечні технології та ресурсозбереження, педагогіка, електроніка радіотехніка та приладобудування, науково-технічна творчість та винахідництво. В 2022-2023 навчальному році учні школи здобули 1 перше, 3 других та 3 третіх місць на обласному етапі. Переможниця ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук отримала стипендію Черкаської обласної адміністрації. В обласному етапі предметних олімпіад учні здобули друге і третє місце в олімпіаді з англійської мови та друге місце з фізики. В конкурсі імені Т. Г. Шевченка учениця 6 класу перемогла в обласному етапі та здобула третє місце на всеукраїнському рівні.

В 2022-2023 навчальному році отримали документи про освіту 44 дев’ятикласники, 42 випускники 11 класів, 2 з них нагороджені золотими медалями та 2 – срібними медалями. 42 випускники пройшли тестування НМТ.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота в школі орієнтується на нормативну-правову базу з питань виховної роботи, а саме Закону України « Про освіту», « Про загальну середню освіту», « Про охорону дитинства», « Концепцію громадянського виховання», « Декларацію прав дитини»,« Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року», Листа МОН « Про питання організації виховного процесу у 2022-2023 н.р.щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» та нормативно-правові документи, документи МО і України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування. Виховна робота педагогічного колективу школи була підпорядкована проблемній меті школи «Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження і зміцнення їхнього здоров'я та організація змістовного дозвілля».

Для їх реалізації у закладі був розроблений план виховної роботи освітнього закладу та плани виховної роботи класних керівників, оформлені на платформі classroom як індивідуальні виховні плани класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми « Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекцій», Програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», заходів щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя.

Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в закладі в 2022-2023 навчальному році працювало 23 класних керівника, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог, заступник директора з виховної роботи.

Основною метою виховання дітей нашого закладу є формування конкурентоспроможної особистості з постійною потребою самореалізації та самовдосконалення, з гуманістичним світосприйманням і почуттям відповідальності за долю України, її народу і всього людства, потреби до спілкування з мистецтвом, створення художніх цінностей. За основу виховної роботи взято програму «Основні орієнтири виховної роботи 1-11 класів України», тому виховна діяльність побудована за такими розділами:

- Ціннісне ставлення до суспільства і держави;

- Ціннісне ставлення до мистецтва;

- Ціннісне ставлення до сім’ї, родини і людей;

- Ціннісне ставлення до природи;

- Ціннісне ставлення до праці;

- Ціннісне ставлення до себе

- Робота з обдарованими дітьми

- Робота з учнями девіантної поведінки

- Робота учнівського самоврядування


Аналіз стану виховного процесу за 2022-2023 навчальний рік показав, що робота здійснювалась на основі комплексно-цільового підходу до організації виховного процесу. Цілісність системи виховної роботи сприяла підвищенню її результативності, формуванню ціннісного ставлення особистості до суспільства та держави, до сім'ї , родини, людей, до природи, до себе, до праці, до мистецтва. Згідно Концепції національно-патріотичного виховання, виховна робота спрямовувалась на виховних напрямах патріотичного та громадянського виховання.

В роботі школи використовувались різні форми виховної діяльності, які забезпечують умови для індивідуального розвитку учнів, враховуючи їх особисті досягнення, сприяють розвитку сфер спілкування, активізації учнівського самоврядування, стимулюють творчу активність, а саме : « круглі столи», конкурси, екскурсії, диспути, презентації, акції.



Протягом 2022-20223н.р. в школі були проведені такі заходи:

  • Свято «День знань»;
  • Свято до Дня вчителя;
  • Свято до Дня захисника України
  • Змагання «Посвята в козачата!»
  • Проведення акцій: «Милосердя», «Щастя на крилах», до Дня інваліда «Відкрий себе – подаруй любов», «Допомога ЗСУ», « Перемога понад усе»; Свято до дня Св. Миколая «Добро починається з тебе» , « День вишиванки».
  • Тижні безпеки життєдіяльності в період осінніх та зимових канікул.

Вся робота спланована згідно предметних тижнів. Розпочався навчальний рік традиційно тижнем знань. По класам пройшли вибори класних активів, проведено вступні інструктажі для учнів 1-11-х класів. Цього ж тижня соціально-психологічною службою була проведена акція « Урок» та » Діти вулиці» з метою профілактики бродяжництва, бездоглядності та скоєння протиправних дій. З метою попередження та профілактики негативних проявів в учнівському середовищі протягом семестру класні керівники проводять батьківські збори , на яких розглядаються питання щодо роз’яснення нормативних актів , які зобов’язують батьків нести адміністративну та кримінальну відповідальність за ухилення від навчання та виховання їх неповнолітніх дітей. Психологічна служба школи- Сірченко О.М. та Завізіон А.М. розпочали огляд умов проживання категорійних дітей. Складено план роботи психолого-педагогічної освіти по місяцях.

Місячник « Увага! Діти на дорозі!» розпочався тематичною онлайн- лінійкою та єдиними уроками на які були запрошені працівники ДАІ. Були проведені виховні години за темами: «Дорога любить чемних, уважних й обережних»(1класи), «Ми зразкові пішоходи» (2 класи), «Подорож до країни Дорожніх знаків» (3 клас), «Безпечний шлях до школи» (4 клас) та перегляд для дітей групи продовженого дня мультфільму "Безпека пішоходів; створені класні куточки з безпеки дорожнього руху(5-11кл.), особливо відмічено роботу класного керівника 4-А кл., Стінкову Л.Л.,за створення відеоролика на тему: « Обережно на дорозі !».

У рамках екологічного виховання у І семестрі 2022-2023 н.р. відбулись екологічні акції з покращення та благоустрою прилеглої до школи території, місячники з благоустрою. Випускниками школи було висаджено « Алею туй», а учнями 4-5 класів – створено годівнички для птахів.

Важливе місце в діяльності школи посіла краєзнавча робота. Учні нашої школи беруть активну участь у пошуку джерел, історичних фактів, матеріалів за дослідницькими темами, що сприяє вихованню у молоді патріотизму, національної свідомості, високої моральності. Вчителі школи постійно співпрацюють з працівниками музеїв, проводяться систематично онлайн-екскурсії, зустрічі,музейні урокионлайн на тему: « Революція Гідності » ( 11- кл.,), « Вкрадене дитинство » ( 7-8-А , 10 кл.,).

21 листопада всі українці відзначають День Гідності та Свободи. Сьогодні для учнів нашого закладу завідуючий Кам’янського державного історико-культурного заповідника Олександр Мушта провів виховний захід , присвячений подіям Революції Гідності. Під час обговорення діти з'ясували основні моменти подій 21 листопада, почули про головних творців та антигероїв Революції. Окрема частина заходу була присвячена символами Майдану. Зокрема, О.Мушта розповів історію знаменитої "йолки", про повалення пам'ятника Леніну в Києві, що стимулювало подальший процес декомунізації в Україні, про революційне піаніно на майдані та його долю тощо Але, звісно, головними символами Майдану були його творці - люди. В пам'ять про подвиг Небесної Сотні було розказано про одного з її янголів - Сашка Капіноса.


Традиційно вже шостий рік поспіль проходить прийом в козачата « Джури» в день Покрови 14 жовтня під керівництвом педагога-організатора Слободяник Л.А. та учителя Захисту Вітчизни Воронова П.С. , а команда учнів « Дикі бджоли » взяла участь у обласному онлайн-фестивалі ватр-представлень роїв Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), зайнявши ІІ призове місце.( кер. Слободяник Л.А.)

З метою вшанування пам’яті жертв голодомору та виховання в учнів ціннісного ставлення до держави, поваги до її історичного минулого та збереження державних традицій в школі було проведено цикл виховних заходів :відеоуроки та відеоподорожі до Національного музею Голодомору-геноциду, діти читали вірші, спогади очевидців тієї страшної трагедії, переглянули відеоролики про події чорної сторінки історії країни голодомору 1932-1933 рр..

26 листопада 16-й годині приєдналися до Всеукраїнської акції «Запали свічку пам’яті...». Учні школи виготовили «Незабудьки» - символи пам’яті померлих душ від голодної смерті і створили загальношкільне панно. для учнів Для учнів 5-8 класів, 11 класи була проведена онлайн відеоекскурсія проведена для наших учнів працівниками Національного музею Голодомору-геноциду. Формат відеоекскурсії дає змогу зануритися в атмосферу музею, дізнатися про історію Голодомору, переглянути історичні фотографії, документи та фрагменти кінохроніки, почути свідчення очевидців, а також побачити унікальні предмети, які не представлені в основній експозиції музею. Всі заходи були висвітлені на шкільному сайті та надруковані в районній газеті.

Протягом навчалоного року класними керівниками були проведені такі тематичні виховні години та бесіди: ”Профілактика правопорушень», «Свої права, дитино знай, та про обов’язки не забувай ”, «Україна — наша Батьківщина» (1-4 класи), «За мир в Україні,за гідність кожної людини» , « Ми проти насильства, ми – за доброту та милосердя» (5-8 класи), «Конституційні основи держави» (5-8 класи), «Відомі жінки України» (9-11 класи), «Кожна дитина має право…»; тренінг для учнів 9 та 11 кл. « Ми – проти СНІДу »( шкільний психолог Завізіон А.М.), у 7-11 класах були проведені години спілкування зі шкільним психологом та соціальним педагогом на тему : " Безпений інтернет. Інтимні селфі в інтернеті". Протягом жовтня проведені уроки мужності та виховний захід присвячений Дню Збройних сил України; заходи до Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників, заходи, присвячені вшануванню пам’яті загиблих в часи голодомору 1932-1933 років в Україні».

У школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки, проводяться хвилини мовчання.

Протягом тижня протипожежної безпеки працівниками Кам’янського відділу ДСНС було проведено лекції для учнів 9-х класів на тему:» Вогонь-друг чи ворог? »,оголошено конкурс малюнків та плакатів для учнів 1-11 класів. Безпеці життєдіяльності та запобіганню дитячого травматизму надається велика увага. З учнями школи перед та після канікул проводився цільовий інструктаж, який фіксувався в журналах реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності в кожному кабінеті, майстерні, спортзалі. Класними керівниками проводились тематичні уроки з безпеки життєдіяльності, профілактичні бесіди щодо запобігання дитячого травматизму. Кожним вчителем – предметником проводились інструктажі перед виконанням завдання лабораторної або практичної роботи, згідно видів діяльності на уроках праці, фізкультури, про що робилися відповідні записи в класних журналах.

Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядалися на педраді, нарадах при директорові, нарадах класних керівників, батьківських зборах.

Протягом року проводилися профілактичні бесіди, інша робота щодо зменшення захворюваності учнів на педикульоз, шкіряні хвороби, ГРВІ медсестрою школи. Здійснений поглиблений медичний огляд учнів, розподілено на групи для проведення уроків фізичної культури.

З метою пропаганди здорового способу життя у школі пройшов Олімпійський тиждень під назвою « Ми – за здоровий спосіб життя », де всі учні школи були залучені до різних видів спортивних змагань. Учителем фізичної культури Пугачовим М.В. були підведені підсумки та оголошені результати змагань.

Учні, позбавлені батьківського піклування, учні, батьки яких мають статус учасника АТО, та діти з малозабезпечених сімей охоплені безкоштовним гарячим харчуванням. Учні 1-4 класів харчуванням охоплені 80%.

Правове виховання здійснювалося в школі на уроках правознавства, виховних годинах спілкування, під час проведення виховних загальношкільних заходах. Так, за підтримки ГО «Молодіжне об’єднання Нове покоління Кам’янщини» відбулася онлайн-зустріч на тему «Права людини в умовах війни». Організатор тренінгу – ГО «Черкаський правозахисний центр». Учасники заняття, учні 11-х класів дізналися більше про нормативну базу, історичні виклики та сучасні реалії із порушеннями прав людини. Також, голова ГО «Черкаський правозахисний центр» Тарас Щербатюк дав відповіді на хвилюючі запитання учнів. Подібне заняття є першим, але далеко не останнім. Тож, будемо посилювати знання нашої молоді, що стосується їхніх прав і свобод. Постійно проводиться індивідуальна правова робота з батьками.

Питання стану профілактики та запобігання правопорушень постійно заслуховувалося на нарадах при директорові, на класних зборах, на засіданнях МСпільнот класних керівників, профілактичній раді. Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі. Ведеться облік учнів, які потребують особливої уваги педагогічного колективу. Питання роботи закладу з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах при директорі, засіданнях МС класних керівників. Для попередження порушень поведінки учнів на перервах, станом на 02.09.2022 року складений графік чергування по школі вчителів . Слід зазначити , що не всі класи відповідально протягом І семестру ставилися до обов’язків чергування. Приділялося багато уваги організації дозвілля та відпочинку школярів у позаурочний час. При школі працюють гуртки національно-патріотичного, волонтерського спрямування.

Відповідно до річного плану роботи школи, в період з 10 по 25 грудня цього року вивчався стан гурткової роботи в школі з метою оцінки її ефективності та впливу на розвиток творчого потенціалу учнів.

Перевірялися питання охоплення учнів школи гуртковою роботою, активність їх під час проведення занять, результативність роботи гуртків (проведення виставок, участь в оглядах, творчих звітах тощо).

Під час перевірки відвідані гурткові заняття, перевірено журнали, плани гурткових занять, наявність програми гуртка. У школі працює 4 гуртка ( 4 години), а також на базі нашої школи організовано початково-технічне моделювання від СЮТ ( Хоменко О.І.). Під час перевірки було встановлено, що плани гуртків складаються з теоретичної і практичної роботи. На першому занятті керівники гуртків ознайомлюють із ним вихованців. Це дає змогу дітям вибрати те, що їх найбільше приваблює. План, складений при участі гуртківців, є найбільш реальним, так він стає справою кожного з них. При обговоренні проекту плану з членами гуртка враховуються їх пропозиції і побажання. Це дає можливість гуртківцям самим організувати життя гуртка, відчувати відповідальність за нього.

На основі річного плану роботи гуртка керівник розробляє план окремих занять. У процесі підготовки до кожного заняття, він продумує зміст роботи гуртківців, вибирає необхідні інструменти, матеріал. Інколи в процесі роботи виникає необхідність змінити зміст того чи іншого заняття скоротити чи збільшити об'єм матеріалу з будь-якої теми, чи навіть увести нову тему, до якої у членів гуртка виник підвищений інтерес. При активній і цілеспрямованій роботі такі зміни в плані цілком можливі і доступні. Необхідно лиш фіксувати ці зміни, періодично аналізуючи і оцінюючи хід виконання планом навчально-виховної роботи, відповідно з внесеними змінами з попередньою роботою.У планах гуртків передбачаються бесіди, розповіді, перелік основних практичних занять, заключні заняття по темі, а також екскурсії.

У школі працюють секції з футболу і волейболу. Активну участь учні закладу беруть в міських та обласних спортивних змаганнях. Постійно здійснюється медичний контроль за станом здоров'я учнів ( 1- 11 класи проходять щорічно медичні огляди згідно плану районної лікарні). Медпрацівник здійснює контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог на спортивних змаганнях, навантаженням на учнів під час проведення уроків фізичної культури. На основі результатів обов’язкового медичного огляду або відповідної довідки про стан здоров'я окремої дитини медичний працівник навчального закладу здійснює розподіл всіх учнів навчального закладу на медичні групи по фізкультурі( основну, підготовчу, спеціальну). За фізичним вихованням у школі постійно ведеться контроль з боку адміністрації надається фахова допомога

Мають постійний склад та користуються популярністю гуртки національно-патріотичного спрямування « Стрілецький » та « Сокіл» ( « Джура»), (керівник Воронов П.С.). Члени гуртка систематично стають призерами та переможцями міських та обласних змагань, є ведучими та учасниками загальношкільних свят до Дня Захисника Вітчизни та Дня козацтва.

Систематично беруть участь в обласних змаганнях Юні друзі прикордонники, обласних змаганнях онлайн-гри « Сокіл» Джура». Традиційно в стінах нашої школи напередодні Дня козацтва відбувається свято для учнів 5-х класів « Посвята в козачата». Цього року ми провели його до Дня збройних Сил України. На п’ятикласників чекали цікаві козацькі розваги, загадки, пісні, конкурси. Вчитель Захисту України Воронов Павло Сергійович підготував з учнями 9-10 класів військовий стрій, урочисто було винесено Державний Прапор. На свято були запрошені гості козацького полку на настоятель УПЦ отець Петро Скіцка.

Літо закінчилося, а війна ще ні, тому зараз важливо зробити все, щоб наші військові не мерзли в холодну вогку погоду. Для цього джурівці під керівництвом вчителя Захисту України навчилися виготовляти сотні окопних свічок і відсилали їх на фронт із волонтерами.

Саме джурівцями та членами учнівського самоврядування було організовано благодійні ярмарки серед учнів 1-11 –х класів під гаслом « Разом до Перемоги !» Адже благодійність – це захід, де є бажання поділитися добром, можливість зробити хорошу справу, а в даному випадку підтримати воїнів, що знаходяться на лінії фронту, відчуттям теплоти і вдячності. На виручені кошти придбали медикаменти, теплі речі та інші засоби для 110 окремої механізованої бригади ім.Генерала- хорунжого Марка Безручка.

6-7 грудня проходили відкриті заняття « Стрілецького гуртка» у шкільному тирі нашого закладу. Під час заходу учні 6-9 –х класів навчалися стрільбі з пневматичної гвинтівки та неповне розбирання та збирання автомата АК- 74.

Викликають інтерес дітей гуртки « Волонтер» , де учні постійно приймають участь у виховних заходах, тематичних лінійках, екскурсіях, акціях, змаганнях, упорядкуванні території біля пам’ятників воїнам, інтернет - проектах, подають матеріали до друку в районну газету тощо. Волонтерство є невід'ємною частиною нашого шкільного життя. Волонтерська діяльність передбачає участь у розв'язанні екологічних проблем, захист громадянських прав, організацію спортивних і культурних заходів, допомогу ветеранам, людям літнього віку, інвалідам, малозабезпеченим, соціально-незахищеним тощо. 5 грудня – Міжнародний день волонтера. Волонтер- покликання , спосіб, життя. Сьогодні волонтери сприяють перемозі України та збереженню її державності, не чекаючи за це винагороди. Волонтерська діяльність , як прояв милосердя і доброчинності, буде існувати доти, доки існує потреба людей у тій чи іншій допомозі. В рамках акції учні школи та члени учнівського самоврядування збирали подарунки, солодощі, листи, сувеніри, книги дітям Херсонщини.

Так протягом квітня команда рою" Дикі бджоли" середньої та старшої ланки прийняли участь в Всеукраїнській онлайн грі-вікторині «Відун» за темою «День Героїв», під керівництвом вчителів історії Левенець Інні Володимирівни та Бандури Лесі Валеріїви.

20 квітня, було проведено вишкіл для виховників та ройових Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») «Гартуємо дух разом!». До заходу долучилися близько 60 виховників з ройовими роїв середньої та старшої вікових груп гри «Джура» закладів освіти Черкащини.Кам'янську ОТГ представляли учні нашого закладу Коломієць Олег( 10Б), Січкар Олександр (9Б), Кравченко Святослав(6А клас) з керівником команди ,вчителем Захисту України Вороновим Павлом Сергійовичем. Учасникам вишколу було проведено гутірку з надання домедичної допомоги від представників громадської організації Поклик Яру, Теренові ігри з виховниками та ройовими роїв , також виховників ознайомили з історією своєї організації, сферами та напрямками роботи, а також запросили до майбутньої співпраці. Учасники вишколу отримали море позитивних емоцій і вражень, та повернулись до своїх громад ділитися досвідом зі своїми джурами.

4 травня 2023 року відбувся Конкурс-квест дружин юних рятувальників-пожежників Черкаського району «Завжди й усюди - безпеці бути!» в м.Черкаси . Участь у конкурсі приймали 8 команд дружини юних рятувальників-пожежників, серед яких Кам’янську ОТГ представляла команда нашого закладу «Вузол». Команди мали пройти 8 цікавих локацій, на яких вони мали показати практичні знання домедичної допомоги, психологічна підтримка, пожежна безпека,представлення команди, Команда Кам'янського закладу загальної середньої освіти #2 з поглибленим вивченням окремих предметів "Вузол" у складі учнів: Січкар Олександр, Куцупатра Марина, Коломієць Олег, Москаленко Богдана, Ліщенко Тетяни гідно представили Кам'янську ОТГ, показавши гарні результати та практичні навики, керівники команди: педагог-організатор Слободяник Любов Анатоліївні та вчитель Захисту України Воронов Павло Сергійович.

24 березня 2023 року в нашому закладі відбулося відкриття Куточка Пам’яті «Життя – за Україну», на честь загиблих героїв-земляків і героїв-випускників минулих років, які віддали життя за долю України і наше майбутнє.

З метою зацікавлення вивчення історії рідного краю, прищеплення любові до своєї малої Батьківщини та формування рис свідомого громадянина і патріота України 12 квітня члени краєзнавчого гуртка ( учні 7-8 класів, керівники: вчителі історії Бандура Л.В. та левенець І.В.) взяли участь в обласній онлайн патріотичній грі-квест «Черкащина. Мандруємо рідним краєм», де показали високі результати.

Протягом року гуртківці відвідували виставку « Янголи світла», присвячену світлій пам'яті героїв-земляків, загиблих у новітній російсько-українській війні. З трепетом в душі і з сльозами на очах вони слухали наукового співробітника Гордієнко Т. Ф. про кожного Героя, який загинув, захищаючи Україну, нашу свободу, волю і незалежність. Учні мали можливість переглянути виставку особистих речей Героїв .

Заняття гуртків проходять у класних кабінетах, що відповідають санітарно-гігієнічним нормам, а гурток «Сокіл. Джура» - хлопчаки (Воронов П.С.),в кабінеті Захисту України. Оформлене навчальне приміщення, чистота і порядок у ньому, правильно організоване робоче місце має велике виховне значення.

До роботи гуртків залучено дітей з девіантною поведінкою, дітей, які стоять на внутрішньошкільному обліку Ради профілактики правопорушень. Відповідно до розкладу роботи, гуртки працюють в позаурочний час.

На базі закладу систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів, технікумів. Класними керівниками проводились виховні години за темами: «Я обираю професію», «Моя майбутня професія». Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, групова та індивідуальна робота на терміналі, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім. Постійний помічник у виборі професії не тільки для класного керівника, а й для кожного учня – шкільний бібліотекар. Цікава зустріч була організована для учнів 8-11 класів з головою громадського молодіжного об'єднання "Нове покоління Кам'янщини" Антоном Юрченком. Тема зустрічі: тренінгове заняття з питань протидії торгівлі людьми.

Щорічно з 25 листопада по 10 грудня проходить Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Мета акції - привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захист прав людини. В рамках цієї акції в школі було проведено ряд заходів:- години психолога «Створюємо атмосферу поваги, взаєморозуміння, допомоги», «Зупинимо булінг разом», «Мир в домі – мир в усьому світі», «Безпечний інтернет» - (1-4класи), «Магічний урок доброчесності», «Інтимні селфі в інтернеті – жарт чи небезпечний ризик», «Запобігти і застерегти», «Життя – найцінніший скарб», «Конфлікт інтересів» - (1-11 класи);- години спілкування «Захист дітей від сексуального насильства в інтернеті» - (9-11класи), «Мої права – мій захист» - (1-8 класи);виховні години: «З турботою про ближнього», «Поспішай творити добро», «Мої права – мої обов’язки»;- перегляд та обговорення відеороликів «Фортеця безпеки», «Дорожня карта для постраждалої: куди звернутися, і як це зупинити», «Інтимні селфі в інтернеті»;- анкетування серед учнів школи «Ставлення дітей до проявів насильства» (5-11 класи);- тренінгові заняття «Кожен шлях починається з розуміння», «Твій безпечний шлях до мети» - (протидія торгівлі людьми – 5-11класи), «Країна добра» - (1-4класи);- уроки гендерної рівності, які виховують в дітей самоповагу, почуття власної гідності, свободу, рівність та добро – (1-11класи);- батьківські збори «Протидія домашньому насильству», «Безпечний інтернет», «Батьки та діти – труднощі взаєморозуміння»;- День «Червоної стрічки». Акція до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом «Дерево підтримки»;- Акція «Відкриємо серця для добра» - до Міжнародного дня людей з особливими потребами.

Старшим інспектором сектору ювенальної превенції відділу превенції Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області старшим лейтенантом поліції Виноградовою О.В. для учнів 6-8 класів було проведено виховне заняття на тему « Протидія домашньому насильству». Проведені заходи дали змогу кожному проаналізувати власні дії, вчинки, переосмислити цінності, сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків.

З метою підвищення професійної компетентності сучасного класного керівника, надання методичної допомоги в організації виховного процесу упродовж 2022/2023 н.р. у школі було організовано роботу шкільної методичної спільноти класних керівників. Методична спільнота класних керівників працює над науково –методичним питанням: « Національно – патріотичне виховання учнів – пріоритетний напрямок виховання». Протягом року було проведено два засідання МО класних керівників, на яких розглянуто такі питання: організація виховної роботи, організація чергування вчителів у школі, про стан відвідування учнями школи, профілактики правопорушень та злочинності, про систему роботи класних керівників, учителів з попередження дитячого травматизму. На нарадах при директорові розглядалося безліч питань пов’язаних з виховним процесом у школі, серед них такі: стан виховної роботи; організація чергування учнів, вчителів у школі; про підсумки роботи з обліку працевлаштування випускників 9, 11 класів; про соціальний захист дітей; про спільну роботу класних керівників та бібліотекарів у вихованні учнів поваги до книги; про організацію та стан позакласної роботи; аналіз зайнятості у гуртках, секціях; про стан відвідування учнями школи; про спільну роботу сім’ї, громадськості з формування моральної культури школярів; про систему роботи класних керівників, учителів з попередження дитячого травматизму, профілактики правопорушень і злочинності, наркоманії, СНІДу; про роботу педагогічного колективу з удосконалення національно – патріотичного виховання.

Протягом 2022 – 2023 н.р. проводилась дієва робота з батьками: в класах пройшли тематичні класні онлайн- батьківські збори; у школі працює онлайн- батьківський лекторій. У школі створені позитивні умови для розвитку та соціалізації особистості. Складено базу даних про соціальний статус учнів школи на основі педагогічного обстеження матеріально – побутових умов сімей, у яких проживають діти. Проведено діагностику відносин у сім'ях, виховного потенціалу сімей, які складають пільговий контингент. Питання соціального захисту розглядали на педраді ( листопад). Діти із соціально незахищених сімей постійно задіються у проведення класних та загальношкільних заходів.

Кiлькiсть переглядiв: 481